ご利用規約
PASCO「インフラDX関連製品」販売ショップ利用規約
第1章 適用
第1条(本規約の目的)
本規約は、株式会社パスコ(以下「弊社」といいます)が運営する「PASCO『インフラDX関連製品』販売ショップ」(以下「本ウェブサイト」といいます)で取り扱う商品・サービスをお客様が購入し、又は購入前に試用するにあたり、共通して適用される基本的な条件を定めるものです。
なお、個々の商品・サービスについて特有の条件が適用される場合には、その条件が本規約に優先します。
第2章 会員登録
第2条(会員登録)
1. お客様が本ウェブサイトで取り扱う商品・サービスを、購入又は購入前に試用する場合、事前に本ウェブサイトにおいて会員登録をする必要があります。
2. お客様は、弊社所定の登録手続により、お客様の法人名、所在地、連絡先の担当者名・電話番号・電子メールアドレスその他の情報(以下これらを総称して「登録情報」といいます)を正確に登録するものとします。なお、弊社は登録情報に関し、以下各号に定める行為を禁止します。
(1) 虚偽の情報を登録情報として登録する行為
(2) 第三者になりすまして登録情報を登録する行為
(3) 本ウェブサイトで取り扱う商品・サービスの購入又は試用を申し込む正当な権限を有しない者が登録情報を登録する行為
(4) 前各号の他、法令又は公序良俗に反する行為
3. 弊社は、お客様の登録情報を確認のうえ、原則として5営業日(弊社の営業日を基準とします)以内に、お客様に対し、本ウェブサイトでのお客様認証に必要なアカウントを付与します。但し、以下のいずれかに該当する場合、弊社はお客様の会員登録をお断りすることがあります。
なお、弊社は会員登録をお断りする理由について、お客様に開示する義務を負わないものとします。
(1) お客様が前項各号のいずれかに該当する行為を行ったと弊社が判断した場合
(2) お客様が日本国内で事業を行っていない場合、又は本ウェブサイトで取り扱う商品・サービスをお客様が日本国外で使用すると弊社が判断した場合
(3) お客様が個人(但し、屋号を持つ個人事業主で、自らの事業のために本ウェブサイトで取り扱う商品・サービスを購入し又は試用する予定であることを弊社が確認できるお客様を除きます)の場合
(4) お客様が反社会的勢力若しくは反社会的勢力と何らかの関係を有する者であり、またはそのおそれがあると弊社が判断した場合
(5) お客様が、弊社のサービス(本ウェブサイトにおいて提供するサービスに限りません)において過去にサービス利用停止の処分又は解除を受けている場合
第3条(登録情報・アカウント情報の管理)
1. お客様は、登録情報に変更が生じた場合、速やかに弊社が指定する手続により登録情報の変更を行うものとします。
2. 本ウェブサイトにおけるお客様認証に必要なパスワードは、お客様ご自身で設定いただくものとします。
3. お客様は、自己の責任においてアカウント情報(本ウェブサイトへのログインに必要となる、お客様が前条第2項により登録した電子メールアドレス及び前項により設定するパスワードの組み合わせをいい、以下「アカウント情報」といいます)を厳重に管理・使用するものとします。また、アカウント情報を第三者に貸与、譲渡、売買その他一切の処分をしないものとします。
4. 弊社は、お客様のアカウント情報を利用して行われた行為を、お客様の行為をみなします。万一お客様がアカウント情報を漏洩し、又は第三者による不正使用を知ったときは、直ちに弊社にその旨を通知するものとします。
第4条(登録情報の開示)
お客様が本ウェブサイトにおいて米国に所在するSkyline Software Systems, Inc.(以下「Skyline社」といいます)の製品及びサービス(以下「Skyline製品」と総称します)を購入又は試用する場合、弊社はお客様の登録情報の一部(個人が特定されない法人名・所在地等の情報です)を、エンドユーザー情報としてSkyline社に開示します。
第5条(退会)
1. お客様が会員登録の削除を希望する場合、本ウェブサイトにおいて定める退会手続に従い、弊社に退会申込をするものとします。但し、以下に定める間は、お客様は退会できないものとします。
(1) 商品又はサービスの試用期間が終了していないとき:試用期間が終了するまでの間
(2) 商品又はサービスの利用期間の定めがある場合において、当該利用期間が終了していないとき:利用期間が終了するまでの間
(3) 商品又はサービスの保守期間が終了していないとき:保守期間が終了するまでの間
2. お客様からの退会申込を受け、弊社が所定の手続を完了した時をもって、お客様のアカウントは失効します。弊社は、お客様の退会後、お客様の登録情報を速やかに消去します。
第6条(アカウントの失効)
以下に定める場合、弊社はお客様のアカウントを失効させ、お客様の登録情報を削除することができるものとします。
(1) お客様が第2条第2項各号に定める禁止行為を行った場合
(2) 前号の他、お客様が本規約に違反した場合
(3) 会員登録後、お客様の商品・サービスの購入又は試用がなく2年を経過した場合
(4) お客様が購入された商品・サービスにおいて、全ての利用期間・保守期間が終了してから3年を経過した場合
(5) お客様の登録情報に基づいて通知・連絡を行っても、お客様の所在が確認できない場合
(6) お客様が反社会的勢力若しくは反社会的勢力と何らかの関係を有する者であり、またはそのおそれがあると弊社が判断した場合
第3章 試用
第7条(試用の申込)
1. お客様は、弊社が本ウェブサイトにおいて別途指定する商品・サービスについて、購入の検討のための試用を、弊社所定の方法により申し込むことができます。
2. 弊社は、お客様の試用申込を受けた場合、試用申込時にお客様が指定した電子メールアドレス宛に、試用開始日の前日までに、試用の手順等を連絡します。試用に関するお問い合わせ、その他の連絡は、電子メールにて行うものとします。
第8条(試用条件)
1. 試用期間は、原則として試用開始日から1ヶ月間とします。お客様が試用期間の延長を希望する場合、お客様からの延長のお申出に弊社が承諾した場合に限り、弊社が指定する期間、試用期間を延長することができます。
2. お客様が試用する商品・サービスがSkyline製品の場合は、本規約の別添1に記載するSkyline製品の使用許諾条件が適用されます。お客様は、Skyline製品の使用許諾条件に同意した場合に限り、商品・サービスの試用ができるものとします。
3. 試用期間の満了により、お客様の試用は終了します。なお、試用期間終了時に、当該試用した商品が機能の制限された無償のソフトウェアに変換された場合は、お客様は本規約の別添1に記載するSkyline製品の使用許諾条件に同意することを条件に、当該無償のソフトウェアを試用期間終了後も使用することができます。
第4章 商品・サービスの注文
第9条(注文方法)
本ウェブサイトで販売する商品・サービスの注文方法については、本ウェブサイトにおいて掲載するとおりとします。
第10条(契約の成立)
お客様の注文に対し、第14条に定めるお客様の支払いが完了したことを弊社が確認したときは、弊社はお客様に「取引確定のお知らせ」という件名の電子メールで、受注の意思表示を発信します。この電子メールの発信をもって、当該注文に係るお客様と弊社との間の取引契約が成立するものとします。
第11条(契約成立前のキャンセル)
1. お客様は、注文完了後から前条に定める取引契約成立までの間、本ウェブサイトにおいて弊社が別途掲載する方法により当該注文をキャンセルすることができます。
2. 前条に定める取引契約が成立後は、お客様は、いかなる場合も当該注文をキャンセルすることはできません。
第12条(弊社によるキャンセル等)
弊社は、第10条に定める取引契約成立後といえども、以下のいずれかに該当する場合、お客様に電子メールにより通知のうえ、注文のキャンセル、商品の発送停止、サービスの提供停止その他必要と判断する対応をとることができるものとします。
(1) お客様が本規約に違反する行為を行った場合、又は弊社がそのおそれがあると判断した場合
(2) 天災地変、戦争・暴動、火災、その他の不可抗力により契約の履行を継続できない場合
第5章 支払い
第13条(価格)
本ウェブサイトにおいて販売する商品・サービスの価格は、本ウェブサイトにおいて掲載します。
第14条(支払方法)
1. お客様は、以下のいずれかに定める方法により、本ウェブサイトで販売する商品・サービスの代金を弊社に支払うものとします。
(1) 注文完了後、弊社所定の金融機関口座に現金振込により支払う方法
(2) 本ウェブサイト上でクレジットカード決済により支払う方法
2. お客様がクレジットカードによる支払を選択された場合、お客様とクレジットカード決済サービス提供会社との間においては、当該会社の定める審査基準、規約その他の条件が適用されます。お客様は、自己の正当な権限・管理のもと、自己の責任においてクレジットカード決済を利用するものとし、弊社はお客様のクレジットカード決済の可否その他の条件について何らの責任も負わないものとします。
第6章 購入された商品・サービスの納品・提供
第15条(納品・サービス提供の時期)
弊社は、本ウェブサイト上への表示又は電子メールでの連絡等の方法により、商品の納品時期・サービスの提供開始時期の目安を案内します。
なお、諸事情により、その時期が変更されることがあります。
第16条(納品・受領期限)
1. お客様が購入された商品がUSBドングル等の電子記録媒体その他の物品(以下これらを総称して「物品」といいます)である場合、弊社は所定の配送業者を通じてお客様指定の納品先に商品を送付します。
2. 前項の場合、配送業者がお客様指定の納品先に最初に商品を持参した日から1週間以内に受領されなかったときは、弊社はお客様に受領の意思がないとみなし、以降の配送を中止します。但し、お客様が配送業者に連絡し、最初の商品持参日から1週間を経過した後の日時を指定して再配達の依頼をしたときはこの限りではありません。
3. お客様が購入された商品がダウンロードを要する商品である場合、お客様が当該商品をダウンロードできる状態になった時点で納品が完了したものとし、お客様は自らの費用と責任により、弊社が別途指定するダウンロード期限までに当該商品をダウンロードするものとします。
第17条(地域制限)
商品の納品先・サービスの提供先は、日本国内限定です。
第18条(商品の所有権・危険負担移転時期)
お客様が購入された商品が物品である場合、当該物品がお客様指定の納品先にて受領された時点をもって、その所有権及び危険負担が弊社からお客様に移転するものとします。
第19条(商品の確認)
お客様は納品された商品又はダウンロードした商品について、数量の過不足、不備・不具合等の有無を遅滞なく確認するものとし、数量の過不足、不備・不具合等を発見したときは直ちに弊社に連絡するものとします。
第20条(商品・サービスに関する利用条件)
1. お客様が購入した商品・サービスがSkyline製品の場合は、本規約の別添1に記載するSkyline製品の使用許諾条件が適用されます。お客様は商品・サービスを利用する場合、Skyline製品の使用許諾条件に同意する必要があります。
2. お客様は、弊社が別途指定する商品・サービスの動作環境において、購入した商品・サービスを利用するものとします。また、当該動作環境の整備・維持にかかる費用は、お客様が負担するものとします。
3. お客様が購入した商品・サービスに利用期間の定めがある場合において、お客様が利用期間の延長を希望するときは、利用期間満了日の1ヶ月前までに、本ウェブサイトで延長を申し込むものとします。
4. お客様が購入した商品・サービスに利用期間の定めがある場合、当該利用期間の満了により、商品・サービスの提供は終了します。 但し、利用期間終了時に、当該商品・サービスが機能の制限された無償のソフトウェアに変換された場合は、お客様は本規約の別添1に記載するSkyline製品の使用許諾条件に同意することを条件に、当該無償のソフトウェアを利用期間終了後も使用することができます。
第7章 返品・交換等
第21条(返品・交換等)
以下に定める場合を除き弊社は商品・サービスの返品・交換(ダウンロード商品の場合、再ダウンロードの要請)に応じないものとします。
(1) 商品・サービスがお客様の注文数量よりも過剰に納品・提供された場合
(2) 商品が物品である場合において、物品に汚損・毀損がある場合
(3) 商品が、弊社が別途指定する動作環境に適合する環境において正常に動作しない場合
第22条(返金)
前条に定める返品により弊社からお客様への返金の必要が生じた場合、弊社は、第14条第1項によりお客様が選択した支払方法に応じて返金を行います。なお、お客様のクレジットカードへの返金となる場合、クレジットカード決済サービス提供会社の所定の締切日に基づき返金処理が行われ、弊社はいかなる延滞利息その他の遅延損害金の支払義務も負わないものとします。
第8章 保守サービス
第23条(保守サービスの内容)
1. お客様が保守サービスの付帯する商品をご購入の場合、商品が物品であるときは発送手配完了時に弊社がお客様に送信する電子メールにて、またダウンロード商品であるときはダウンロード環境が整ったことを弊社がお客様にお知らせする電子メールにて、保守サービス期間の開始日を通知します。
2. 保守サービスの内容は、以下に定めるとおりとします。
(1) 商品に関するお問い合わせ対応
<お問い合わせ方法>
本ウェブサイトにおいて掲載するお問い合わせ先に、電子メールにより行うものとします。
<お問い合わせ受付時間>
24時間365日
<お問い合わせ対応時間>
国民の祝日及び弊社所定の休業日を除く月曜日から金曜日の午前10時~午後5時まで
(2) Skyline製品のアップデートがあった場合のアップデート版の提供
(3) 商品の不具合の修補(但し、弊社は、商品の利用に支障を来さない軽微なバグ等の修補義務を負わないものとします)
第24条(保守サービスの継続)
1. お客様が保守サービスの付帯した商品を2年目以降も継続して利用する場合、前条第1項に定める1年間の保守サービス期間が終了する1ヶ月前までに、次年度分の1年間の保守サービスを本ウェブサイトにおいて購入していただくものとします。
2. 保守サービス期間が終了した場合、再度お客様が保守サービスの利用を開始する際には、弊社は保守サービス期間の終了日から再度の利用開始日までの期間に発生した製品アップデート等に対応するため、当該期間の保守サービス料金に相当する金額をお客様に請求することができるものとします。
第9章 禁止行為
第25条(禁止行為)
弊社はお客様の次の行為を禁止します。万一、お客様において次の行為のいずれかを行ったことが判明した場合、弊社は直ちにお客様への商品の販売・サービスの提供に関わる契約を解除することができるものとします。
(1) 他人の名義又はクレジットカード情報を使用した注文行為
(2) 商品を第三者に転売し、又はサービスを第三者に有償・無償を問わず譲渡・許諾する行為
(3) 第三者に商品・サービスから生じる権利又は商品・サービスの購入により生じる権利義務を譲渡・許諾し若しくは担保の用に供する行為
(4) 第三者のアカウント情報を複製、公開、販売又は貸与その他一切の処分をする行為
(5) 他人のアカウント情報を利用して第三者になりすます行為
(6) 本ウェブサイトに不正にアクセスする行為
(7) 本ウェブサイト及び商品・サービスを複製(使用許諾条件において許諾された複製を除きます)・加工・改ざんする行為、またリバースエンジニアリング・解析を行うこと
(8) 本ウェブサイトにコンピュータウイルスを送信する等の本ウェブサイトその他弊社のサービスの運営を妨害する行為
(9) Skyline製品の使用許諾条件又は本規約に違反する行為
(10) 弊社及びSkyline社を誹謗中傷し、又はその名誉・信用を毀損する行為
(11) 弊社及びSkyline社の営業活動を妨害する行為
(12) 商品・サービスの日本国外への輸出その他持ち出し、及び日本国外で利用する行為
(13) 商品・サービスを軍事目的で使用する行為、又は第三者の生命・身体・財産を害する目的で使用する行為
(14) 第三者に上記各号の行為を教唆し、又は幇助させる行為
第10章 本ウェブサイトの営業等
第26条(営業時間)
1. 本ウェブサイトの営業時間は、毎日24時間(常時)とします。但し、本ウェブサイト又は本ウェブサイトの通信回線にメンテナンスの必要がある場合、本ウェブサイト上に事前に停止日時を掲載して、営業を一時停止することがあります。
2. 前項の定めにかかわらず、弊社は以下に定める場合、本ウェブサイトの営業をお客様への事前通知なく停止します。
(1) 本ウェブサイト又は本ウェブサイトの通信回線に緊急のメンテナンスが必要となった場合
(2) 本ウェブサイトの利用する通信回線の障害により本ウェブサイトが停止した場合
(3) 天災地変、戦争・暴動、火災、その他の不可抗力により本ウェブサイトの営業を継続できない場合
(4) 前各号の他、弊社が本ウェブサイトの営業を停止する必要があると判断した場合
第27条(本ウェブサイトの営業内容等の変更)
1. 弊社は、弊社が必要と判断した場合、本ウェブサイトの取扱商品・サービスの種類、価格、注文・引渡しの条件、お客様の選択できる支払方法等を、随時変更することができるものとします。なお、これらの変更は、本ウェブサイト上に掲載してお客様にお知らせします。
2. 前項の他、弊社は、本ウェブサイトのレイアウト、デザイン等を随時、お客様への通知なく変更することができるものとします。
第11章 弊社の責任範囲
第28条(保証の範囲)
弊社は、本規約及びSkyline製品の使用許諾条件にて明示的に定めるものを除き、本ウェブサイトで販売する商品・サービス及び本ウェブサイト自体について、その信頼性、正確性、完全性、有効性、特定の目的への適合性を保証しません。
第29条(損害賠償)
1. 弊社は、以下に定める事由によりお客様に生じた損害について、その責任を負わないものとします。
(1) 第2条(会員登録)第3項に基づき弊社がお客様の会員登録をお断りしたことによりお客様に生じた損害
(2) 第3条(登録情報・アカウント情報の管理)第1項に定める登録情報の変更義務をお客様が怠ったことにより生じた損害
(3) 第3条(登録情報・アカウント情報の管理)第3項に定める、お客様ご自身のアカウント情報の管理・使用の過失により生じた漏洩、第三者による不正使用等に起因する損害
(4) 第6条(アカウントの失効)により弊社がお客様のアカウントを失効させたことによる損害
(5) 第12条(弊社によるキャンセル等)に基づき弊社が注文のキャンセル等を行った場合にお客様に生じた損害
(6) 第16条(納品・受領期限)第2項により弊社が配送を中止したことに伴うお客様の損害
(7) 第25条(禁止行為)に基づき弊社がお客様への商品の販売・サービスの提供を中止したことによるお客様の損害
(8) 第26条(営業時間)第1項及び第2項に基づき弊社が本ウェブサイトの営業を一時停止したことによりお客様に生じた損害
(9) 第27条(本ウェブサイトの営業内容等の変更)に基づき弊社が本ウェブサイトの営業内容及び本ウェブサイトを変更したことによるお客様の損害
(10) 第32条(本規約・Skyline製品の使用許諾条件の変更)に基づく本規約及びSkyline製品の使用許諾条件の変更に伴うお客様の損害
2. 弊社がお客様に対し損害賠償責任を負う場合であっても、弊社が賠償する損害は、お客様に現実に生じた通常かつ直接の損害に限り、賠償額はお客様の支払った当該商品又はサービスの代金額を超えないものとします。
第12章 その他
第30条(知的財産権)
本ウェブサイトにおいてお客様に提供されるすべてのコンテンツ(本ウェブサイトにおいて販売される商品・サービスに限らず、本ウェブサイト上に掲載された文章、写真、画像、ロゴ、映像、音声その他一切のコンテンツを含みます)に関する著作権その他の知的財産権は、弊社又はSkyline社に帰属します。本規約及びSkyline製品の使用許諾条件において認められた利用方法によりお客様がこれらのコンテンツを利用する場合、又はお客様が事前に弊社又はSkyline社に承諾を得た場合を除き、お客様はこれらのコンテンツを複製、加工、改ざん、譲渡、貸与等し、又は第三者に使用許諾してはならないものとします。
第31条(個人情報の取扱い)
弊社は、お客様が会員登録、商品・サービスの購入、お問い合わせ、その他本ウェブサイトの利用に関連して弊社に開示する一切の個人情報を、本規約の別添2に記載する「PASCO『インフラDX関連製品』販売ショップ 個人情報の取り扱いについて」に基づき取り扱います。
第32条(本規約・Skyline製品の使用許諾条件の変更)
弊社及びSkyline社は、必要に応じて本規約及びSkyline製品の使用許諾条件を変更することができます。この場合、弊社は一定の予告期間をおいて本ウェブサイトに変更内容及び変更の発効日を掲載します。当該変更された本規約及びSkyline製品の使用許諾条件は、予告時に定められた発効日において効力を生じるものとします。
第33条(準拠法)
本規約は、日本法を準拠法とします。
第34条(裁判管轄)
本規約、本ウェブサイトにおける取引、本ウェブサイトの利用、並びに本ウェブサイトで販売される商品及びサービスに関する訴訟は、東京地方裁判所を第一審の専属的合意管轄裁判所とします。
以上
【改定履歴】
2023年4月1日制定
2023年5月23日改定
別添1
<Skyline製品の使用許諾条件>
SKYLINE END-USER LICENSE AGREEMENT (EULA)
END USER LICENSE AGREEMENT
Last Modified: January 31, 2022
THIS SOFTWARE LICENSE AGREEMENT (THE “LICENSE”) IS A LEGAL AGREEMENT BETWEEN SKYLINE SOFTWARE SYSTEMS, INC. (“SKYLINE”) AND YOU (EITHER AN INDIVIDUAL OR AN ENTITY). BY CLICKING THE “ACCEPT” BOX OR BY DOWNLOADING, INSTALLING, COPYING OR OTHERWISE USING THE SOFTWARE, YOU REPRESENT (I) THAT YOU HAVE BEEN AUTHORIZED TO ACCEPT THESE TERMS ON BEHALF OF THE CUSTOMER (THE ENTITY ON WHOSE BEHALF YOU ARE ACTING, IN WHICH EVENT “YOU” AND “YOUR” SHALL REFER TO YOU AND SUCH ENTITY, AS THE CASE MAY BE), OR (II) THAT YOU INTEND TO BE PERSONALLY BOUND TO THE TERMS OF THIS AGREEMENT AS THE CUSTOMER. IF YOU ARE NOT SO AUTHORIZED OR DO NOT INTEND TO BE PERSONALLY BOUND, THEN SKYLINE IS UNWILLING TO LICENSE THE SOFTWARE, YOU ARE NOT PERMITTED TO DOWNLOAD, INSTALL, COPY OR USE THE SOFTWARE, AND YOU SHOULD RETURN IT TO THE ORIGINAL SOURCE FOR A REFUND. IF YOU ACCEPT THESE TERMS ON BEHALF OF AN ENTITY, YOU MAY USE THE SOFTWARE ONLY ON BEHALF OF SUCH ENTITY. IF YOU INTEND TO BE PERSONALLY BOUND, USE OF THE SOFTWARE IS LIMITED TO YOUR PERSONAL USE.
1. License. You have licensed or been officially authorized by SKYLINE to install and use SKYLINE products, which include the following: SkylineGlobe®; PhotoMesh® , TerraExplorer® and TerraBuilder® (the “Software”). Except as expressly provided in the specifications for your licensed Software, the following terms shall apply:
• The Software is provided in and is licensed for use in object-code form only and for use only on a single computer and by a single contemporaneous user, and without such copy being accessible over a network.
• You may transfer the Software from one workstation to another provided You only use one copy of the Software on a single computer or a single virtual instance of a computer at any time.
• You may not reverse assemble, reverse compile, translate or otherwise attempt to create the source code from the Software or create derivative works of the Software or any portion thereof, including for reasons of error correction or interoperability, except to the extent this prohibition is limited by law.
• You may not use, transmit, distribute, copy, modify, or alter the Software except as expressly provided in this License.
• You may not rent, lease, license, grant a security interest in, or otherwise transfer rights to the Software to any third party or users that are not authorized by SKYLINE.
• You may not remove or alter any trademark, logo, copyright or other proprietary notices, legends, symbols or labels in the Software.
Any rights not expressly granted in this Agreement are expressly reserved. SKYLINE may terminate Customer’s right to use any third-party products included in the Software and/or Support, at any time and with or without cause, if reasonable under the circumstances.
You are prohibited from removing or altering any of the intellectual property rights notice(s) embedded in the Software or otherwise provided by SKYLINE. You must reproduce the unaltered intellectual property rights notice(s) in any full or partial copies that You make of the Documentation. Use of the Software, Service or Documentation does not grant any ownership rights to Customer; rather, all such rights and interests shall remain the property of SKYLINE, its Affiliates, and its licensors.
2. Support. SKYLINE will (a) provide access (via the internet, telephone or other means established by SKYLINE) to SKYLINE’s support helpline, (b) install updates, enhancements or modifications to the then-current, general release version of the Software that are not separately priced or licensed as new products, when and if generally available; and (c) use reasonable efforts to correct or circumvent any material deviation between the then-current, general release version of the Software and its Documentation (the foregoing referred to collectively as “Support”).
3. Confidential Information. The Confidential Information disclosed under this EULA by one party (as such, the “Discloser”) to the other party (as such, the “Recipient”) may be used, disclosed or reproduced only to the extent necessary to further and fulfill the purposes of this EULA. Except as otherwise permitted by this agreement, the Recipient will not disclose to any third party or make any use of the Discloser’s Confidential Information. The Recipient will use at least the same standard of care to maintain the confidentiality of the Discloser’s Confidential Information that it uses to maintain the confidentiality of its own Confidential Information, but in no event less than reasonable care.
For purposes of this EULA “Confidential Information” means non-public information that is identified as or would be reasonably understood to be confidential and/or proprietary to either SKYLINE or Customer, or to an affiliate, licensor or customer or either. Confidential Information of SKYLINE includes, without limitation, the Documentation and the Software, including any software code and associated data, and all algorithms, methods, techniques, and processes revealed or utilized therein (whether developed by SKYLINE, a licensor or another third party). Confidential Information does not include information that the Recipient can prove, by competent and corroborating evidence: (i) is or becomes known to the public without fault or breach of the Recipient; (ii) the Discloser disclosed to third parties without restriction on disclosure; (iii) the Recipient obtains from a third party without restriction on disclosure and without breach of a non-disclosure obligation known to Recipient; or (iv) is independently developed by the Recipient without use of Confidential Information.
If You should receive any legal request or process in any form seeking disclosure of SKYLINE’s Confidential Information, or if You should be advised by Yours or SKYLINE’s counsel of any obligation to disclose such Confidential Information, You shall (if allowed by law) provide SKYLINE with prompt notice of such request or advice so that SKYLINE may seek a protective order or pursue other appropriate assurance of the confidential treatment of its Confidential Information. Regardless of whether or not a protective order or other assurance is obtained, You shall furnish only that portion of the SKYLINE’s Confidential Information that is legally required to be furnished and shall use reasonable efforts to assure that the Confidential Information is maintained in confidence by the party to whom it is furnished.
4. Limited Warranties, Disclaimer of Warranties, and Remedies.
(a) Limited SKYLINE Warranties. SKYLINE warrants to Customer that it has obtained rights in the Software sufficient to grant the licenses granted to Customer, and that SKYLINE will render the Software and Support with commercially reasonable care and skill and will use reasonable efforts to maintain availability of, and minimize disruptions to, the Software and Support throughout the Term. SKYLINE will have no obligation under its warranties to the extent that any alleged breach of warranty is caused by any modification of the Software not performed by or on behalf of SKYLINE.
(b) Disclaimer of Warranties. The limited warranties made by SKYLINE in this Agreement are made to Customer exclusively and are in lieu of all other warranties. THE SOFTWARE AND DOCUMENTATION ARE PROVIDED “AS IS,” WITHOUT WARRANTY, REPRESENTATION OR CONDITIONS OF ANY KIND. THE ENTIRE RISK AS TO THE RESULTS AND PERFORMANCE OF THE SOFTWARE IS ASSUMED BY YOU. SHOULD THE SOFTWARE PROVE DEFECTIVE, YOU (AND NOT SKYLINE OR ITS DEALERS OR SUPPLIERS) ASSUME THE ENTIRE COST OF ALL NECESSARY SERVICING, REPAIR, OR CORRECTION. FURTHER, SKYLINE DOES NOT WARRANT, GUARANTEE OR MAKE ANY REPRESENTATIONS REGARDING THE USE OF, OR THE RESULTS OF THE USE OF, THE SOFTWARE IN TERMS OF CORRECTNESS, ACCURACY, RELIABILITY, CURRENTNESS OR OTHERWISE, AND YOU RELY ON THE SOFTWARE AND RESULTS SOLELY AT YOUR OWN RISK. TO THE MAXIMUM EXTENT PERMITTED BY APPLICABLE LAW, SKYLINE DISCLAIMS ALL WARRANTIES, REPRESENTATIONS AND CONDITIONS OF TITLE, NON-INFRINGEMENT, MERCHANTABILITY AND FITNESS FOR A PARTICULAR PURPOSE.
THE SOFTWARE MAY INCLUDE DATA AND IMAGES FROM THIRD PARTIES. SKYLINE HAS NOT VERIFIED THE COMPLETENESS OR ACCURACY OF SUCH DATA OR IMAGES. IN ADDITION, THE AREAS DEPICTED IN THESE IMAGES MAY CHANGE OVER TIME FOR VARIOUS REASONS. SKYLINE HAS NO OBLIGATION TO PROVIDE UPDATED DATA OR IMAGES TO REFLECT SUCH CHANGES. USERS SHOULD BE AWARE OF THESE LIMITATIONS. IN PARTICULAR, PERSONS USING THE SOFTWARE FOR PURPOSES RELATED TO HIGH-RISK ACTIVITIES, SUCH AS AIRCRAFT NAVIGATION, SHOULD UNDERSTAND THAT THE SOFTWARE IS NOT A SUBSTITUTE FOR ADEQUATE AND PROPER TRAINING, EXPERIENCE AND JUDGMENT AND THAT OTHER AVAILABLE SOURCES OF INFORMATION ABOUT A PARTICULAR GEOGRAPHIC AREA SHOULD ALSO BE UTILIZED.
THE SOFTWARE IS NOT FAULT TOLERANT. SKYLINE DOES NOT WARRANT THAT THE FUNCTIONS OF THE SOFTWARE WILL MEET YOUR REQUIREMENTS OR THAT THE OPERATION OF THE SOFTWARE WILL BE UNINTERRUPTED OR ERROR-FREE.
(c) TO THE MAXIMUM EXTENT PERMITTED BY APPLICABLE LAW, IN NO EVENT (INCLUDING NEGLIGENCE) (I) SHALL SKYLINE OR ITS SUPPLIERS BE LIABLE FOR ANY SPECIAL, INCIDENTAL, INDIRECT, CONSEQUENTIAL, EXEMPLARY, OR PUNITIVE DAMAGES WHATSOEVER (INCLUDING WITHOUT LIMITATION, DAMAGES FOR LOSS OF BUSINESS PROFITS, LOSS OF BUSINESS INFORMATION OR OTHER PECUNIARY LOSS) ARISING OUT OF THE USE OR THE INABILITY TO USE THE SOFTWARE, EVEN IF SKYLINE HAS BEEN ADVISED OF THE POSSIBILITY FOR SUCH DAMAGES, OR (II) SHALL SKYLINE’S AGGREGATE LIABILITY IN CONNECTION WITH THE SOFTWARE OR USE OF THE SOFTWARE EXCEED THE AMOUNT PAID BY YOU TO SKYLINE FOR THE PARTICULAR SOFTWARE WITH RESPECT TO WHICH SUCH LIABILITY AROSE.
5. Indemnification. Customer agrees to indemnify and hold harmless SKYLINE, its Affiliates, its licensors, and their officers, directors, agents and employees (the “SKYLINE Parties”), against any all third party Claims arising from (i) Customer negligence or misconduct in using the SKYLINE services or Software; (ii) Customer breach of this EULA; or (iii) Customer violation of law; and Customer agrees to indemnify the SKYLINE Parties from any damages, attorney fees and costs finally awarded against them as a result of, or for amounts paid under a court-approved settlement of, any of the foregoing Claims, provided SKYLINE or a SKYLINE Party (a) promptly gives Customer a written notice of the Claim, (b) gives Customer sole control of the defense and settlement of the Claim (except that Customer may not settle any Claim unless it unconditionally releases SKYLINE and the SKYLINE Parties of all liability), and (c) gives Customer reasonable assistance, at the Customer’s expense. The above defense and indemnification obligations do not apply to the extent a Claim arises from SKYLINE’s breach of this EULA.
6. Term, Termination and Suspension.
(a) Term. The Initial Subscription Term shall be as set forth on the applicable Purchase Order, Agreement, Statement of Work, or Order Form, and any Renewal Terms shall be as set forth in such applicable agreement or order.
(b) Termination. This EULA and Customer license to use the Software and Support shall immediately terminate as of the effective date of termination of the applicable underlying agreement by either party, or at the expiration of the Software license, for the duration purchased by Customer, whichever is earlier. Termination of this EULA will be without prejudice to SKYLINE’s other rights and remedies, unless otherwise expressly stated in the applicable underlying Agreement.
(c) Survival of Obligations. All obligations relating to non-use and non-disclosure of Confidential Information, limitation of liability, and such other terms which by their nature survive termination, will survive termination or expiration of this Agreement.
7. Notices. All notices and other communications required or permitted under this Agreement must be in writing and will be deemed given when: delivered personally; sent by registered or certified mail, return receipt requested; sent by facsimile or email with confirmation of delivery; or sent by overnight courier. Notices must be sent to a party at its address shown on the signature page of this Agreement, or to such other place as the party may subsequently designate in accordance with this Section. Customer must promptly send copies of any notice of material breach and/or termination of the Agreement to SKYLINE, Attention: Chief Executive Officer, SKYLINE Software Systems, Inc. 13873 Park Center Road, Suite 201, Herndon, VA 20171, or to such other place as SKYLINE may subsequently designate for its receipt of notices.
8. Force Majeure. Except with respect to the payment of fees hereunder, neither party will be liable to the other for any failure or delay in performance under this Agreement due to circumstances beyond its reasonable control, including, without limitation, Acts of God, war, terrorist acts, accident, labor disruption, acts, omissions and defaults of third parties and official, governmental and judicial action not the fault of the party failing or delaying in performance, or the threat of any of the foregoing.
9. Assignment. Customer may not assign or transfer any of its rights or obligations under this Agreement, under any circumstances, without the prior express written consent of SKYLINE, and any attempt at such assignment or transfer will be void.
10. No Waiver. A party’s failure to enforce its rights with respect to any single or continuing breach of this Agreement will not act as a waiver of the right of that party to later enforce any such rights or to enforce any other or any subsequent breach.
11. Choice of Law & Jurisdiction; Severability. This Agreement will be governed solely by the internal laws of the Commonwealth of Virginia, including without limitation applicable federal law, without reference to: (a) any conflicts of law principle that would apply the substantive laws of another jurisdiction to the parties’ rights or duties; (b) the 1980 United Nations Convention on Contracts for the International Sale of Goods; or (c) other international laws. The parties consent to the personal and exclusive jurisdiction of the federal and state courts of the Commonwealth of Virginia. This Section governs all claims arising out of or related to this Agreement, including without limitation tort claims. If any provision of this Agreement is held to be illegal or unenforceable, it will be deemed stricken from the Agreement and the remaining provisions of the Agreement will remain in full force and effect.
12. Audit Rights. SKYLINE (including any third-party auditor retained by SKYLINE) may audit the records and systems of Customer to the extent Customer maintains or stores such records, to ensure compliance with the terms of this EULA. SKYLINE will notify Customer in writing at least ten (10) business days prior to any such audit, which will be conducted during regular business hours and will not interfere unreasonably with Customer’s business activities.
13. Compliance with Laws. Each party will comply with all laws, rules and regulations applicable to the use or provision, as applicable, of the Software and related Support.
14. Entire Agreement. No modification of this EULA will be binding on SKYLINE unless it is in writing, is signed by SKYLINE, and expressly provides that it amends this Agreement.
別添2
PASCO「インフラDX関連製品」販売ショップ 個人情報の取り扱いについて
東京都目黒区下目黒1-7-1
株式会社パスコ
代表取締役社長 島村 秀樹
個人情報保護管理者 取締役 神山 潔
弊社は、お客様の個人情報の保護について以下のとおり定め、個人情報取扱事業者としてこれを遵守のうえ、適正に個人情報を取り扱います。
なお、以下において使用する用語の意味は、「個人情報の保護に関する法律」(以下「個人情報保護法」といいます)に準拠するものとします。
1. 利用目的
弊社は、お客様が会員登録、商品・サービスの購入、お問い合わせ、その他本ウェブサイトの利用に関連して弊社に開示する一切の個人情報を、
次に掲げる利用目的の範囲内において、取得及び利用します。
(1) 本ウェブサイト利用時の本人認証及びに顧客情報の管理のため
(2) 商品のお届け、サービスのご提供、アフターサービスのため
(3) 商品及びサービスの対価のご請求・返金のため
(4) お問い合わせ対応及びお客様へのご連絡のため
(5) 不正行為等の防止及び対応のため
(6) アンケートの実施のため
(7) マーケティングデータの調査及び分析、並びにマーケティング施策の検討及び実施のため
(8) お客様の属性・購入履歴の分析に基づく興味及び関心等に合わせ、弊社の取り扱う商品・サービスの紹介、提供、広告その他のマーケティングを行うため
(9) 商品・サービスの改善のため
(10) 新たな商品・サービスの企画・研究及び開発のため
(11) 弊社が開催又は参加するセミナー、展示会等のイベントのご案内のため
2. 第三者提供
弊社は、次に掲げる場合を除き、弊社が取り扱う個人情報を、予めお客様の同意を得ないで第三者に提供いたしません。
(1) 法令に基づく場合
(2) 人の生命、身体又は財産の保護のために必要がある場合であって、お客様の同意を得ることが困難であるとき
(3) 公衆衛生の向上又は児童の健全な育成の推進のために特に必要があると認められる場合であって、お客様の同意を得ることが困難であるとき
(4) 国の機関若しくは地方公共団体又はその委託を受けた者が法令の定める事務を遂行することに対して協力する必要がある場合であって、お客様の同意を得ることにより当該事務の遂行に支障を及ぼすおそれがあるとき
(5) その他法令で認められる場合
3. 安全管理措置
弊社は、その取り扱う個人情報の漏えい、滅失又は毀損の防止その他個人情報の安全管理のために、必要かつ適切な措置を講じます。弊社が講じる安全管理措置の詳細については、弊社のプライバシーポリシー(https://www.pasco.co.jp/corporate/philosophy/privacy/)の「2. 安全管理措置」をご確認ください。
4. 保有個人データの開示等の請求
弊社は、保有個人データにつき、本人又はその代理人から、利用目的の通知、開示、訂正等、利用停止等の請求を受けた場合には、弊社所定の方法に基づき対応いたします。具体的な方法については、個別にご案内しますので、5. お問い合わせ記載の弊社お問い合わせ先までご請求ください。
5. お問い合わせ
弊社の個人情報の取扱いに関する苦情、ご相談は、下記の弊社お問い合わせ先にお問い合わせフォームにてご連絡ください。
<弊社お問い合わせ先>
個人情報お問合せ窓口 (株式会社パスコ 法務部)
お問合せフォームURL: https://reg26.smp.ne.jp/regist/is?SMPFORM=pgt-lalbo-f37227d4fc15b4ae72381d1d16f91c53&_ga=2.267624846.1661069170.1679881494-1861860341.1652844939
なお、弊社は、法に基づき認定を受けた認定個人情報保護団体の対象事業者です。弊社の個人情報の取扱いに関する苦情、ご相談は、下記団体でもお受けしております。(商品・サービスに関する問合せ先ではございません)
<認定個人情報保護団体の名称および苦情解決の連絡先>
一般社団法人日本情報システム・ユーザー協会(JUAS)
認定個人情報保護団体事務局 苦情相談室
所在地:東京都中央区日本橋堀留町2-4-3 ユニゾ堀留町二丁目ビル8階
電話: 03-3249-4104
受付時間 10:00~16:00(土、日、祝日休み)
以上
【改定履歴】
2023年4月1日制定
第1章 適用
第1条(本規約の目的)
本規約は、株式会社パスコ(以下「弊社」といいます)が運営する「PASCO『インフラDX関連製品』販売ショップ」(以下「本ウェブサイト」といいます)で取り扱う商品・サービスをお客様が購入し、又は購入前に試用するにあたり、共通して適用される基本的な条件を定めるものです。
なお、個々の商品・サービスについて特有の条件が適用される場合には、その条件が本規約に優先します。
第2章 会員登録
第2条(会員登録)
1. お客様が本ウェブサイトで取り扱う商品・サービスを、購入又は購入前に試用する場合、事前に本ウェブサイトにおいて会員登録をする必要があります。
2. お客様は、弊社所定の登録手続により、お客様の法人名、所在地、連絡先の担当者名・電話番号・電子メールアドレスその他の情報(以下これらを総称して「登録情報」といいます)を正確に登録するものとします。なお、弊社は登録情報に関し、以下各号に定める行為を禁止します。
(1) 虚偽の情報を登録情報として登録する行為
(2) 第三者になりすまして登録情報を登録する行為
(3) 本ウェブサイトで取り扱う商品・サービスの購入又は試用を申し込む正当な権限を有しない者が登録情報を登録する行為
(4) 前各号の他、法令又は公序良俗に反する行為
3. 弊社は、お客様の登録情報を確認のうえ、原則として5営業日(弊社の営業日を基準とします)以内に、お客様に対し、本ウェブサイトでのお客様認証に必要なアカウントを付与します。但し、以下のいずれかに該当する場合、弊社はお客様の会員登録をお断りすることがあります。
なお、弊社は会員登録をお断りする理由について、お客様に開示する義務を負わないものとします。
(1) お客様が前項各号のいずれかに該当する行為を行ったと弊社が判断した場合
(2) お客様が日本国内で事業を行っていない場合、又は本ウェブサイトで取り扱う商品・サービスをお客様が日本国外で使用すると弊社が判断した場合
(3) お客様が個人(但し、屋号を持つ個人事業主で、自らの事業のために本ウェブサイトで取り扱う商品・サービスを購入し又は試用する予定であることを弊社が確認できるお客様を除きます)の場合
(4) お客様が反社会的勢力若しくは反社会的勢力と何らかの関係を有する者であり、またはそのおそれがあると弊社が判断した場合
(5) お客様が、弊社のサービス(本ウェブサイトにおいて提供するサービスに限りません)において過去にサービス利用停止の処分又は解除を受けている場合
第3条(登録情報・アカウント情報の管理)
1. お客様は、登録情報に変更が生じた場合、速やかに弊社が指定する手続により登録情報の変更を行うものとします。
2. 本ウェブサイトにおけるお客様認証に必要なパスワードは、お客様ご自身で設定いただくものとします。
3. お客様は、自己の責任においてアカウント情報(本ウェブサイトへのログインに必要となる、お客様が前条第2項により登録した電子メールアドレス及び前項により設定するパスワードの組み合わせをいい、以下「アカウント情報」といいます)を厳重に管理・使用するものとします。また、アカウント情報を第三者に貸与、譲渡、売買その他一切の処分をしないものとします。
4. 弊社は、お客様のアカウント情報を利用して行われた行為を、お客様の行為をみなします。万一お客様がアカウント情報を漏洩し、又は第三者による不正使用を知ったときは、直ちに弊社にその旨を通知するものとします。
第4条(登録情報の開示)
お客様が本ウェブサイトにおいて米国に所在するSkyline Software Systems, Inc.(以下「Skyline社」といいます)の製品及びサービス(以下「Skyline製品」と総称します)を購入又は試用する場合、弊社はお客様の登録情報の一部(個人が特定されない法人名・所在地等の情報です)を、エンドユーザー情報としてSkyline社に開示します。
第5条(退会)
1. お客様が会員登録の削除を希望する場合、本ウェブサイトにおいて定める退会手続に従い、弊社に退会申込をするものとします。但し、以下に定める間は、お客様は退会できないものとします。
(1) 商品又はサービスの試用期間が終了していないとき:試用期間が終了するまでの間
(2) 商品又はサービスの利用期間の定めがある場合において、当該利用期間が終了していないとき:利用期間が終了するまでの間
(3) 商品又はサービスの保守期間が終了していないとき:保守期間が終了するまでの間
2. お客様からの退会申込を受け、弊社が所定の手続を完了した時をもって、お客様のアカウントは失効します。弊社は、お客様の退会後、お客様の登録情報を速やかに消去します。
第6条(アカウントの失効)
以下に定める場合、弊社はお客様のアカウントを失効させ、お客様の登録情報を削除することができるものとします。
(1) お客様が第2条第2項各号に定める禁止行為を行った場合
(2) 前号の他、お客様が本規約に違反した場合
(3) 会員登録後、お客様の商品・サービスの購入又は試用がなく2年を経過した場合
(4) お客様が購入された商品・サービスにおいて、全ての利用期間・保守期間が終了してから3年を経過した場合
(5) お客様の登録情報に基づいて通知・連絡を行っても、お客様の所在が確認できない場合
(6) お客様が反社会的勢力若しくは反社会的勢力と何らかの関係を有する者であり、またはそのおそれがあると弊社が判断した場合
第3章 試用
第7条(試用の申込)
1. お客様は、弊社が本ウェブサイトにおいて別途指定する商品・サービスについて、購入の検討のための試用を、弊社所定の方法により申し込むことができます。
2. 弊社は、お客様の試用申込を受けた場合、試用申込時にお客様が指定した電子メールアドレス宛に、試用開始日の前日までに、試用の手順等を連絡します。試用に関するお問い合わせ、その他の連絡は、電子メールにて行うものとします。
第8条(試用条件)
1. 試用期間は、原則として試用開始日から1ヶ月間とします。お客様が試用期間の延長を希望する場合、お客様からの延長のお申出に弊社が承諾した場合に限り、弊社が指定する期間、試用期間を延長することができます。
2. お客様が試用する商品・サービスがSkyline製品の場合は、本規約の別添1に記載するSkyline製品の使用許諾条件が適用されます。お客様は、Skyline製品の使用許諾条件に同意した場合に限り、商品・サービスの試用ができるものとします。
3. 試用期間の満了により、お客様の試用は終了します。なお、試用期間終了時に、当該試用した商品が機能の制限された無償のソフトウェアに変換された場合は、お客様は本規約の別添1に記載するSkyline製品の使用許諾条件に同意することを条件に、当該無償のソフトウェアを試用期間終了後も使用することができます。
第4章 商品・サービスの注文
第9条(注文方法)
本ウェブサイトで販売する商品・サービスの注文方法については、本ウェブサイトにおいて掲載するとおりとします。
第10条(契約の成立)
お客様の注文に対し、第14条に定めるお客様の支払いが完了したことを弊社が確認したときは、弊社はお客様に「取引確定のお知らせ」という件名の電子メールで、受注の意思表示を発信します。この電子メールの発信をもって、当該注文に係るお客様と弊社との間の取引契約が成立するものとします。
第11条(契約成立前のキャンセル)
1. お客様は、注文完了後から前条に定める取引契約成立までの間、本ウェブサイトにおいて弊社が別途掲載する方法により当該注文をキャンセルすることができます。
2. 前条に定める取引契約が成立後は、お客様は、いかなる場合も当該注文をキャンセルすることはできません。
第12条(弊社によるキャンセル等)
弊社は、第10条に定める取引契約成立後といえども、以下のいずれかに該当する場合、お客様に電子メールにより通知のうえ、注文のキャンセル、商品の発送停止、サービスの提供停止その他必要と判断する対応をとることができるものとします。
(1) お客様が本規約に違反する行為を行った場合、又は弊社がそのおそれがあると判断した場合
(2) 天災地変、戦争・暴動、火災、その他の不可抗力により契約の履行を継続できない場合
第5章 支払い
第13条(価格)
本ウェブサイトにおいて販売する商品・サービスの価格は、本ウェブサイトにおいて掲載します。
第14条(支払方法)
1. お客様は、以下のいずれかに定める方法により、本ウェブサイトで販売する商品・サービスの代金を弊社に支払うものとします。
(1) 注文完了後、弊社所定の金融機関口座に現金振込により支払う方法
(2) 本ウェブサイト上でクレジットカード決済により支払う方法
2. お客様がクレジットカードによる支払を選択された場合、お客様とクレジットカード決済サービス提供会社との間においては、当該会社の定める審査基準、規約その他の条件が適用されます。お客様は、自己の正当な権限・管理のもと、自己の責任においてクレジットカード決済を利用するものとし、弊社はお客様のクレジットカード決済の可否その他の条件について何らの責任も負わないものとします。
第6章 購入された商品・サービスの納品・提供
第15条(納品・サービス提供の時期)
弊社は、本ウェブサイト上への表示又は電子メールでの連絡等の方法により、商品の納品時期・サービスの提供開始時期の目安を案内します。
なお、諸事情により、その時期が変更されることがあります。
第16条(納品・受領期限)
1. お客様が購入された商品がUSBドングル等の電子記録媒体その他の物品(以下これらを総称して「物品」といいます)である場合、弊社は所定の配送業者を通じてお客様指定の納品先に商品を送付します。
2. 前項の場合、配送業者がお客様指定の納品先に最初に商品を持参した日から1週間以内に受領されなかったときは、弊社はお客様に受領の意思がないとみなし、以降の配送を中止します。但し、お客様が配送業者に連絡し、最初の商品持参日から1週間を経過した後の日時を指定して再配達の依頼をしたときはこの限りではありません。
3. お客様が購入された商品がダウンロードを要する商品である場合、お客様が当該商品をダウンロードできる状態になった時点で納品が完了したものとし、お客様は自らの費用と責任により、弊社が別途指定するダウンロード期限までに当該商品をダウンロードするものとします。
第17条(地域制限)
商品の納品先・サービスの提供先は、日本国内限定です。
第18条(商品の所有権・危険負担移転時期)
お客様が購入された商品が物品である場合、当該物品がお客様指定の納品先にて受領された時点をもって、その所有権及び危険負担が弊社からお客様に移転するものとします。
第19条(商品の確認)
お客様は納品された商品又はダウンロードした商品について、数量の過不足、不備・不具合等の有無を遅滞なく確認するものとし、数量の過不足、不備・不具合等を発見したときは直ちに弊社に連絡するものとします。
第20条(商品・サービスに関する利用条件)
1. お客様が購入した商品・サービスがSkyline製品の場合は、本規約の別添1に記載するSkyline製品の使用許諾条件が適用されます。お客様は商品・サービスを利用する場合、Skyline製品の使用許諾条件に同意する必要があります。
2. お客様は、弊社が別途指定する商品・サービスの動作環境において、購入した商品・サービスを利用するものとします。また、当該動作環境の整備・維持にかかる費用は、お客様が負担するものとします。
3. お客様が購入した商品・サービスに利用期間の定めがある場合において、お客様が利用期間の延長を希望するときは、利用期間満了日の1ヶ月前までに、本ウェブサイトで延長を申し込むものとします。
4. お客様が購入した商品・サービスに利用期間の定めがある場合、当該利用期間の満了により、商品・サービスの提供は終了します。 但し、利用期間終了時に、当該商品・サービスが機能の制限された無償のソフトウェアに変換された場合は、お客様は本規約の別添1に記載するSkyline製品の使用許諾条件に同意することを条件に、当該無償のソフトウェアを利用期間終了後も使用することができます。
第7章 返品・交換等
第21条(返品・交換等)
以下に定める場合を除き弊社は商品・サービスの返品・交換(ダウンロード商品の場合、再ダウンロードの要請)に応じないものとします。
(1) 商品・サービスがお客様の注文数量よりも過剰に納品・提供された場合
(2) 商品が物品である場合において、物品に汚損・毀損がある場合
(3) 商品が、弊社が別途指定する動作環境に適合する環境において正常に動作しない場合
第22条(返金)
前条に定める返品により弊社からお客様への返金の必要が生じた場合、弊社は、第14条第1項によりお客様が選択した支払方法に応じて返金を行います。なお、お客様のクレジットカードへの返金となる場合、クレジットカード決済サービス提供会社の所定の締切日に基づき返金処理が行われ、弊社はいかなる延滞利息その他の遅延損害金の支払義務も負わないものとします。
第8章 保守サービス
第23条(保守サービスの内容)
1. お客様が保守サービスの付帯する商品をご購入の場合、商品が物品であるときは発送手配完了時に弊社がお客様に送信する電子メールにて、またダウンロード商品であるときはダウンロード環境が整ったことを弊社がお客様にお知らせする電子メールにて、保守サービス期間の開始日を通知します。
2. 保守サービスの内容は、以下に定めるとおりとします。
(1) 商品に関するお問い合わせ対応
<お問い合わせ方法>
本ウェブサイトにおいて掲載するお問い合わせ先に、電子メールにより行うものとします。
<お問い合わせ受付時間>
24時間365日
<お問い合わせ対応時間>
国民の祝日及び弊社所定の休業日を除く月曜日から金曜日の午前10時~午後5時まで
(2) Skyline製品のアップデートがあった場合のアップデート版の提供
(3) 商品の不具合の修補(但し、弊社は、商品の利用に支障を来さない軽微なバグ等の修補義務を負わないものとします)
第24条(保守サービスの継続)
1. お客様が保守サービスの付帯した商品を2年目以降も継続して利用する場合、前条第1項に定める1年間の保守サービス期間が終了する1ヶ月前までに、次年度分の1年間の保守サービスを本ウェブサイトにおいて購入していただくものとします。
2. 保守サービス期間が終了した場合、再度お客様が保守サービスの利用を開始する際には、弊社は保守サービス期間の終了日から再度の利用開始日までの期間に発生した製品アップデート等に対応するため、当該期間の保守サービス料金に相当する金額をお客様に請求することができるものとします。
第9章 禁止行為
第25条(禁止行為)
弊社はお客様の次の行為を禁止します。万一、お客様において次の行為のいずれかを行ったことが判明した場合、弊社は直ちにお客様への商品の販売・サービスの提供に関わる契約を解除することができるものとします。
(1) 他人の名義又はクレジットカード情報を使用した注文行為
(2) 商品を第三者に転売し、又はサービスを第三者に有償・無償を問わず譲渡・許諾する行為
(3) 第三者に商品・サービスから生じる権利又は商品・サービスの購入により生じる権利義務を譲渡・許諾し若しくは担保の用に供する行為
(4) 第三者のアカウント情報を複製、公開、販売又は貸与その他一切の処分をする行為
(5) 他人のアカウント情報を利用して第三者になりすます行為
(6) 本ウェブサイトに不正にアクセスする行為
(7) 本ウェブサイト及び商品・サービスを複製(使用許諾条件において許諾された複製を除きます)・加工・改ざんする行為、またリバースエンジニアリング・解析を行うこと
(8) 本ウェブサイトにコンピュータウイルスを送信する等の本ウェブサイトその他弊社のサービスの運営を妨害する行為
(9) Skyline製品の使用許諾条件又は本規約に違反する行為
(10) 弊社及びSkyline社を誹謗中傷し、又はその名誉・信用を毀損する行為
(11) 弊社及びSkyline社の営業活動を妨害する行為
(12) 商品・サービスの日本国外への輸出その他持ち出し、及び日本国外で利用する行為
(13) 商品・サービスを軍事目的で使用する行為、又は第三者の生命・身体・財産を害する目的で使用する行為
(14) 第三者に上記各号の行為を教唆し、又は幇助させる行為
第10章 本ウェブサイトの営業等
第26条(営業時間)
1. 本ウェブサイトの営業時間は、毎日24時間(常時)とします。但し、本ウェブサイト又は本ウェブサイトの通信回線にメンテナンスの必要がある場合、本ウェブサイト上に事前に停止日時を掲載して、営業を一時停止することがあります。
2. 前項の定めにかかわらず、弊社は以下に定める場合、本ウェブサイトの営業をお客様への事前通知なく停止します。
(1) 本ウェブサイト又は本ウェブサイトの通信回線に緊急のメンテナンスが必要となった場合
(2) 本ウェブサイトの利用する通信回線の障害により本ウェブサイトが停止した場合
(3) 天災地変、戦争・暴動、火災、その他の不可抗力により本ウェブサイトの営業を継続できない場合
(4) 前各号の他、弊社が本ウェブサイトの営業を停止する必要があると判断した場合
第27条(本ウェブサイトの営業内容等の変更)
1. 弊社は、弊社が必要と判断した場合、本ウェブサイトの取扱商品・サービスの種類、価格、注文・引渡しの条件、お客様の選択できる支払方法等を、随時変更することができるものとします。なお、これらの変更は、本ウェブサイト上に掲載してお客様にお知らせします。
2. 前項の他、弊社は、本ウェブサイトのレイアウト、デザイン等を随時、お客様への通知なく変更することができるものとします。
第11章 弊社の責任範囲
第28条(保証の範囲)
弊社は、本規約及びSkyline製品の使用許諾条件にて明示的に定めるものを除き、本ウェブサイトで販売する商品・サービス及び本ウェブサイト自体について、その信頼性、正確性、完全性、有効性、特定の目的への適合性を保証しません。
第29条(損害賠償)
1. 弊社は、以下に定める事由によりお客様に生じた損害について、その責任を負わないものとします。
(1) 第2条(会員登録)第3項に基づき弊社がお客様の会員登録をお断りしたことによりお客様に生じた損害
(2) 第3条(登録情報・アカウント情報の管理)第1項に定める登録情報の変更義務をお客様が怠ったことにより生じた損害
(3) 第3条(登録情報・アカウント情報の管理)第3項に定める、お客様ご自身のアカウント情報の管理・使用の過失により生じた漏洩、第三者による不正使用等に起因する損害
(4) 第6条(アカウントの失効)により弊社がお客様のアカウントを失効させたことによる損害
(5) 第12条(弊社によるキャンセル等)に基づき弊社が注文のキャンセル等を行った場合にお客様に生じた損害
(6) 第16条(納品・受領期限)第2項により弊社が配送を中止したことに伴うお客様の損害
(7) 第25条(禁止行為)に基づき弊社がお客様への商品の販売・サービスの提供を中止したことによるお客様の損害
(8) 第26条(営業時間)第1項及び第2項に基づき弊社が本ウェブサイトの営業を一時停止したことによりお客様に生じた損害
(9) 第27条(本ウェブサイトの営業内容等の変更)に基づき弊社が本ウェブサイトの営業内容及び本ウェブサイトを変更したことによるお客様の損害
(10) 第32条(本規約・Skyline製品の使用許諾条件の変更)に基づく本規約及びSkyline製品の使用許諾条件の変更に伴うお客様の損害
2. 弊社がお客様に対し損害賠償責任を負う場合であっても、弊社が賠償する損害は、お客様に現実に生じた通常かつ直接の損害に限り、賠償額はお客様の支払った当該商品又はサービスの代金額を超えないものとします。
第12章 その他
第30条(知的財産権)
本ウェブサイトにおいてお客様に提供されるすべてのコンテンツ(本ウェブサイトにおいて販売される商品・サービスに限らず、本ウェブサイト上に掲載された文章、写真、画像、ロゴ、映像、音声その他一切のコンテンツを含みます)に関する著作権その他の知的財産権は、弊社又はSkyline社に帰属します。本規約及びSkyline製品の使用許諾条件において認められた利用方法によりお客様がこれらのコンテンツを利用する場合、又はお客様が事前に弊社又はSkyline社に承諾を得た場合を除き、お客様はこれらのコンテンツを複製、加工、改ざん、譲渡、貸与等し、又は第三者に使用許諾してはならないものとします。
第31条(個人情報の取扱い)
弊社は、お客様が会員登録、商品・サービスの購入、お問い合わせ、その他本ウェブサイトの利用に関連して弊社に開示する一切の個人情報を、本規約の別添2に記載する「PASCO『インフラDX関連製品』販売ショップ 個人情報の取り扱いについて」に基づき取り扱います。
第32条(本規約・Skyline製品の使用許諾条件の変更)
弊社及びSkyline社は、必要に応じて本規約及びSkyline製品の使用許諾条件を変更することができます。この場合、弊社は一定の予告期間をおいて本ウェブサイトに変更内容及び変更の発効日を掲載します。当該変更された本規約及びSkyline製品の使用許諾条件は、予告時に定められた発効日において効力を生じるものとします。
第33条(準拠法)
本規約は、日本法を準拠法とします。
第34条(裁判管轄)
本規約、本ウェブサイトにおける取引、本ウェブサイトの利用、並びに本ウェブサイトで販売される商品及びサービスに関する訴訟は、東京地方裁判所を第一審の専属的合意管轄裁判所とします。
以上
【改定履歴】
2023年4月1日制定
2023年5月23日改定
別添1
<Skyline製品の使用許諾条件>
SKYLINE END-USER LICENSE AGREEMENT (EULA)
END USER LICENSE AGREEMENT
Last Modified: January 31, 2022
THIS SOFTWARE LICENSE AGREEMENT (THE “LICENSE”) IS A LEGAL AGREEMENT BETWEEN SKYLINE SOFTWARE SYSTEMS, INC. (“SKYLINE”) AND YOU (EITHER AN INDIVIDUAL OR AN ENTITY). BY CLICKING THE “ACCEPT” BOX OR BY DOWNLOADING, INSTALLING, COPYING OR OTHERWISE USING THE SOFTWARE, YOU REPRESENT (I) THAT YOU HAVE BEEN AUTHORIZED TO ACCEPT THESE TERMS ON BEHALF OF THE CUSTOMER (THE ENTITY ON WHOSE BEHALF YOU ARE ACTING, IN WHICH EVENT “YOU” AND “YOUR” SHALL REFER TO YOU AND SUCH ENTITY, AS THE CASE MAY BE), OR (II) THAT YOU INTEND TO BE PERSONALLY BOUND TO THE TERMS OF THIS AGREEMENT AS THE CUSTOMER. IF YOU ARE NOT SO AUTHORIZED OR DO NOT INTEND TO BE PERSONALLY BOUND, THEN SKYLINE IS UNWILLING TO LICENSE THE SOFTWARE, YOU ARE NOT PERMITTED TO DOWNLOAD, INSTALL, COPY OR USE THE SOFTWARE, AND YOU SHOULD RETURN IT TO THE ORIGINAL SOURCE FOR A REFUND. IF YOU ACCEPT THESE TERMS ON BEHALF OF AN ENTITY, YOU MAY USE THE SOFTWARE ONLY ON BEHALF OF SUCH ENTITY. IF YOU INTEND TO BE PERSONALLY BOUND, USE OF THE SOFTWARE IS LIMITED TO YOUR PERSONAL USE.
1. License. You have licensed or been officially authorized by SKYLINE to install and use SKYLINE products, which include the following: SkylineGlobe®; PhotoMesh® , TerraExplorer® and TerraBuilder® (the “Software”). Except as expressly provided in the specifications for your licensed Software, the following terms shall apply:
• The Software is provided in and is licensed for use in object-code form only and for use only on a single computer and by a single contemporaneous user, and without such copy being accessible over a network.
• You may transfer the Software from one workstation to another provided You only use one copy of the Software on a single computer or a single virtual instance of a computer at any time.
• You may not reverse assemble, reverse compile, translate or otherwise attempt to create the source code from the Software or create derivative works of the Software or any portion thereof, including for reasons of error correction or interoperability, except to the extent this prohibition is limited by law.
• You may not use, transmit, distribute, copy, modify, or alter the Software except as expressly provided in this License.
• You may not rent, lease, license, grant a security interest in, or otherwise transfer rights to the Software to any third party or users that are not authorized by SKYLINE.
• You may not remove or alter any trademark, logo, copyright or other proprietary notices, legends, symbols or labels in the Software.
Any rights not expressly granted in this Agreement are expressly reserved. SKYLINE may terminate Customer’s right to use any third-party products included in the Software and/or Support, at any time and with or without cause, if reasonable under the circumstances.
You are prohibited from removing or altering any of the intellectual property rights notice(s) embedded in the Software or otherwise provided by SKYLINE. You must reproduce the unaltered intellectual property rights notice(s) in any full or partial copies that You make of the Documentation. Use of the Software, Service or Documentation does not grant any ownership rights to Customer; rather, all such rights and interests shall remain the property of SKYLINE, its Affiliates, and its licensors.
2. Support. SKYLINE will (a) provide access (via the internet, telephone or other means established by SKYLINE) to SKYLINE’s support helpline, (b) install updates, enhancements or modifications to the then-current, general release version of the Software that are not separately priced or licensed as new products, when and if generally available; and (c) use reasonable efforts to correct or circumvent any material deviation between the then-current, general release version of the Software and its Documentation (the foregoing referred to collectively as “Support”).
3. Confidential Information. The Confidential Information disclosed under this EULA by one party (as such, the “Discloser”) to the other party (as such, the “Recipient”) may be used, disclosed or reproduced only to the extent necessary to further and fulfill the purposes of this EULA. Except as otherwise permitted by this agreement, the Recipient will not disclose to any third party or make any use of the Discloser’s Confidential Information. The Recipient will use at least the same standard of care to maintain the confidentiality of the Discloser’s Confidential Information that it uses to maintain the confidentiality of its own Confidential Information, but in no event less than reasonable care.
For purposes of this EULA “Confidential Information” means non-public information that is identified as or would be reasonably understood to be confidential and/or proprietary to either SKYLINE or Customer, or to an affiliate, licensor or customer or either. Confidential Information of SKYLINE includes, without limitation, the Documentation and the Software, including any software code and associated data, and all algorithms, methods, techniques, and processes revealed or utilized therein (whether developed by SKYLINE, a licensor or another third party). Confidential Information does not include information that the Recipient can prove, by competent and corroborating evidence: (i) is or becomes known to the public without fault or breach of the Recipient; (ii) the Discloser disclosed to third parties without restriction on disclosure; (iii) the Recipient obtains from a third party without restriction on disclosure and without breach of a non-disclosure obligation known to Recipient; or (iv) is independently developed by the Recipient without use of Confidential Information.
If You should receive any legal request or process in any form seeking disclosure of SKYLINE’s Confidential Information, or if You should be advised by Yours or SKYLINE’s counsel of any obligation to disclose such Confidential Information, You shall (if allowed by law) provide SKYLINE with prompt notice of such request or advice so that SKYLINE may seek a protective order or pursue other appropriate assurance of the confidential treatment of its Confidential Information. Regardless of whether or not a protective order or other assurance is obtained, You shall furnish only that portion of the SKYLINE’s Confidential Information that is legally required to be furnished and shall use reasonable efforts to assure that the Confidential Information is maintained in confidence by the party to whom it is furnished.
4. Limited Warranties, Disclaimer of Warranties, and Remedies.
(a) Limited SKYLINE Warranties. SKYLINE warrants to Customer that it has obtained rights in the Software sufficient to grant the licenses granted to Customer, and that SKYLINE will render the Software and Support with commercially reasonable care and skill and will use reasonable efforts to maintain availability of, and minimize disruptions to, the Software and Support throughout the Term. SKYLINE will have no obligation under its warranties to the extent that any alleged breach of warranty is caused by any modification of the Software not performed by or on behalf of SKYLINE.
(b) Disclaimer of Warranties. The limited warranties made by SKYLINE in this Agreement are made to Customer exclusively and are in lieu of all other warranties. THE SOFTWARE AND DOCUMENTATION ARE PROVIDED “AS IS,” WITHOUT WARRANTY, REPRESENTATION OR CONDITIONS OF ANY KIND. THE ENTIRE RISK AS TO THE RESULTS AND PERFORMANCE OF THE SOFTWARE IS ASSUMED BY YOU. SHOULD THE SOFTWARE PROVE DEFECTIVE, YOU (AND NOT SKYLINE OR ITS DEALERS OR SUPPLIERS) ASSUME THE ENTIRE COST OF ALL NECESSARY SERVICING, REPAIR, OR CORRECTION. FURTHER, SKYLINE DOES NOT WARRANT, GUARANTEE OR MAKE ANY REPRESENTATIONS REGARDING THE USE OF, OR THE RESULTS OF THE USE OF, THE SOFTWARE IN TERMS OF CORRECTNESS, ACCURACY, RELIABILITY, CURRENTNESS OR OTHERWISE, AND YOU RELY ON THE SOFTWARE AND RESULTS SOLELY AT YOUR OWN RISK. TO THE MAXIMUM EXTENT PERMITTED BY APPLICABLE LAW, SKYLINE DISCLAIMS ALL WARRANTIES, REPRESENTATIONS AND CONDITIONS OF TITLE, NON-INFRINGEMENT, MERCHANTABILITY AND FITNESS FOR A PARTICULAR PURPOSE.
THE SOFTWARE MAY INCLUDE DATA AND IMAGES FROM THIRD PARTIES. SKYLINE HAS NOT VERIFIED THE COMPLETENESS OR ACCURACY OF SUCH DATA OR IMAGES. IN ADDITION, THE AREAS DEPICTED IN THESE IMAGES MAY CHANGE OVER TIME FOR VARIOUS REASONS. SKYLINE HAS NO OBLIGATION TO PROVIDE UPDATED DATA OR IMAGES TO REFLECT SUCH CHANGES. USERS SHOULD BE AWARE OF THESE LIMITATIONS. IN PARTICULAR, PERSONS USING THE SOFTWARE FOR PURPOSES RELATED TO HIGH-RISK ACTIVITIES, SUCH AS AIRCRAFT NAVIGATION, SHOULD UNDERSTAND THAT THE SOFTWARE IS NOT A SUBSTITUTE FOR ADEQUATE AND PROPER TRAINING, EXPERIENCE AND JUDGMENT AND THAT OTHER AVAILABLE SOURCES OF INFORMATION ABOUT A PARTICULAR GEOGRAPHIC AREA SHOULD ALSO BE UTILIZED.
THE SOFTWARE IS NOT FAULT TOLERANT. SKYLINE DOES NOT WARRANT THAT THE FUNCTIONS OF THE SOFTWARE WILL MEET YOUR REQUIREMENTS OR THAT THE OPERATION OF THE SOFTWARE WILL BE UNINTERRUPTED OR ERROR-FREE.
(c) TO THE MAXIMUM EXTENT PERMITTED BY APPLICABLE LAW, IN NO EVENT (INCLUDING NEGLIGENCE) (I) SHALL SKYLINE OR ITS SUPPLIERS BE LIABLE FOR ANY SPECIAL, INCIDENTAL, INDIRECT, CONSEQUENTIAL, EXEMPLARY, OR PUNITIVE DAMAGES WHATSOEVER (INCLUDING WITHOUT LIMITATION, DAMAGES FOR LOSS OF BUSINESS PROFITS, LOSS OF BUSINESS INFORMATION OR OTHER PECUNIARY LOSS) ARISING OUT OF THE USE OR THE INABILITY TO USE THE SOFTWARE, EVEN IF SKYLINE HAS BEEN ADVISED OF THE POSSIBILITY FOR SUCH DAMAGES, OR (II) SHALL SKYLINE’S AGGREGATE LIABILITY IN CONNECTION WITH THE SOFTWARE OR USE OF THE SOFTWARE EXCEED THE AMOUNT PAID BY YOU TO SKYLINE FOR THE PARTICULAR SOFTWARE WITH RESPECT TO WHICH SUCH LIABILITY AROSE.
5. Indemnification. Customer agrees to indemnify and hold harmless SKYLINE, its Affiliates, its licensors, and their officers, directors, agents and employees (the “SKYLINE Parties”), against any all third party Claims arising from (i) Customer negligence or misconduct in using the SKYLINE services or Software; (ii) Customer breach of this EULA; or (iii) Customer violation of law; and Customer agrees to indemnify the SKYLINE Parties from any damages, attorney fees and costs finally awarded against them as a result of, or for amounts paid under a court-approved settlement of, any of the foregoing Claims, provided SKYLINE or a SKYLINE Party (a) promptly gives Customer a written notice of the Claim, (b) gives Customer sole control of the defense and settlement of the Claim (except that Customer may not settle any Claim unless it unconditionally releases SKYLINE and the SKYLINE Parties of all liability), and (c) gives Customer reasonable assistance, at the Customer’s expense. The above defense and indemnification obligations do not apply to the extent a Claim arises from SKYLINE’s breach of this EULA.
6. Term, Termination and Suspension.
(a) Term. The Initial Subscription Term shall be as set forth on the applicable Purchase Order, Agreement, Statement of Work, or Order Form, and any Renewal Terms shall be as set forth in such applicable agreement or order.
(b) Termination. This EULA and Customer license to use the Software and Support shall immediately terminate as of the effective date of termination of the applicable underlying agreement by either party, or at the expiration of the Software license, for the duration purchased by Customer, whichever is earlier. Termination of this EULA will be without prejudice to SKYLINE’s other rights and remedies, unless otherwise expressly stated in the applicable underlying Agreement.
(c) Survival of Obligations. All obligations relating to non-use and non-disclosure of Confidential Information, limitation of liability, and such other terms which by their nature survive termination, will survive termination or expiration of this Agreement.
7. Notices. All notices and other communications required or permitted under this Agreement must be in writing and will be deemed given when: delivered personally; sent by registered or certified mail, return receipt requested; sent by facsimile or email with confirmation of delivery; or sent by overnight courier. Notices must be sent to a party at its address shown on the signature page of this Agreement, or to such other place as the party may subsequently designate in accordance with this Section. Customer must promptly send copies of any notice of material breach and/or termination of the Agreement to SKYLINE, Attention: Chief Executive Officer, SKYLINE Software Systems, Inc. 13873 Park Center Road, Suite 201, Herndon, VA 20171, or to such other place as SKYLINE may subsequently designate for its receipt of notices.
8. Force Majeure. Except with respect to the payment of fees hereunder, neither party will be liable to the other for any failure or delay in performance under this Agreement due to circumstances beyond its reasonable control, including, without limitation, Acts of God, war, terrorist acts, accident, labor disruption, acts, omissions and defaults of third parties and official, governmental and judicial action not the fault of the party failing or delaying in performance, or the threat of any of the foregoing.
9. Assignment. Customer may not assign or transfer any of its rights or obligations under this Agreement, under any circumstances, without the prior express written consent of SKYLINE, and any attempt at such assignment or transfer will be void.
10. No Waiver. A party’s failure to enforce its rights with respect to any single or continuing breach of this Agreement will not act as a waiver of the right of that party to later enforce any such rights or to enforce any other or any subsequent breach.
11. Choice of Law & Jurisdiction; Severability. This Agreement will be governed solely by the internal laws of the Commonwealth of Virginia, including without limitation applicable federal law, without reference to: (a) any conflicts of law principle that would apply the substantive laws of another jurisdiction to the parties’ rights or duties; (b) the 1980 United Nations Convention on Contracts for the International Sale of Goods; or (c) other international laws. The parties consent to the personal and exclusive jurisdiction of the federal and state courts of the Commonwealth of Virginia. This Section governs all claims arising out of or related to this Agreement, including without limitation tort claims. If any provision of this Agreement is held to be illegal or unenforceable, it will be deemed stricken from the Agreement and the remaining provisions of the Agreement will remain in full force and effect.
12. Audit Rights. SKYLINE (including any third-party auditor retained by SKYLINE) may audit the records and systems of Customer to the extent Customer maintains or stores such records, to ensure compliance with the terms of this EULA. SKYLINE will notify Customer in writing at least ten (10) business days prior to any such audit, which will be conducted during regular business hours and will not interfere unreasonably with Customer’s business activities.
13. Compliance with Laws. Each party will comply with all laws, rules and regulations applicable to the use or provision, as applicable, of the Software and related Support.
14. Entire Agreement. No modification of this EULA will be binding on SKYLINE unless it is in writing, is signed by SKYLINE, and expressly provides that it amends this Agreement.
別添2
PASCO「インフラDX関連製品」販売ショップ 個人情報の取り扱いについて
東京都目黒区下目黒1-7-1
株式会社パスコ
代表取締役社長 島村 秀樹
個人情報保護管理者 取締役 神山 潔
弊社は、お客様の個人情報の保護について以下のとおり定め、個人情報取扱事業者としてこれを遵守のうえ、適正に個人情報を取り扱います。
なお、以下において使用する用語の意味は、「個人情報の保護に関する法律」(以下「個人情報保護法」といいます)に準拠するものとします。
1. 利用目的
弊社は、お客様が会員登録、商品・サービスの購入、お問い合わせ、その他本ウェブサイトの利用に関連して弊社に開示する一切の個人情報を、
次に掲げる利用目的の範囲内において、取得及び利用します。
(1) 本ウェブサイト利用時の本人認証及びに顧客情報の管理のため
(2) 商品のお届け、サービスのご提供、アフターサービスのため
(3) 商品及びサービスの対価のご請求・返金のため
(4) お問い合わせ対応及びお客様へのご連絡のため
(5) 不正行為等の防止及び対応のため
(6) アンケートの実施のため
(7) マーケティングデータの調査及び分析、並びにマーケティング施策の検討及び実施のため
(8) お客様の属性・購入履歴の分析に基づく興味及び関心等に合わせ、弊社の取り扱う商品・サービスの紹介、提供、広告その他のマーケティングを行うため
(9) 商品・サービスの改善のため
(10) 新たな商品・サービスの企画・研究及び開発のため
(11) 弊社が開催又は参加するセミナー、展示会等のイベントのご案内のため
2. 第三者提供
弊社は、次に掲げる場合を除き、弊社が取り扱う個人情報を、予めお客様の同意を得ないで第三者に提供いたしません。
(1) 法令に基づく場合
(2) 人の生命、身体又は財産の保護のために必要がある場合であって、お客様の同意を得ることが困難であるとき
(3) 公衆衛生の向上又は児童の健全な育成の推進のために特に必要があると認められる場合であって、お客様の同意を得ることが困難であるとき
(4) 国の機関若しくは地方公共団体又はその委託を受けた者が法令の定める事務を遂行することに対して協力する必要がある場合であって、お客様の同意を得ることにより当該事務の遂行に支障を及ぼすおそれがあるとき
(5) その他法令で認められる場合
3. 安全管理措置
弊社は、その取り扱う個人情報の漏えい、滅失又は毀損の防止その他個人情報の安全管理のために、必要かつ適切な措置を講じます。弊社が講じる安全管理措置の詳細については、弊社のプライバシーポリシー(https://www.pasco.co.jp/corporate/philosophy/privacy/)の「2. 安全管理措置」をご確認ください。
4. 保有個人データの開示等の請求
弊社は、保有個人データにつき、本人又はその代理人から、利用目的の通知、開示、訂正等、利用停止等の請求を受けた場合には、弊社所定の方法に基づき対応いたします。具体的な方法については、個別にご案内しますので、5. お問い合わせ記載の弊社お問い合わせ先までご請求ください。
5. お問い合わせ
弊社の個人情報の取扱いに関する苦情、ご相談は、下記の弊社お問い合わせ先にお問い合わせフォームにてご連絡ください。
<弊社お問い合わせ先>
個人情報お問合せ窓口 (株式会社パスコ 法務部)
お問合せフォームURL: https://reg26.smp.ne.jp/regist/is?SMPFORM=pgt-lalbo-f37227d4fc15b4ae72381d1d16f91c53&_ga=2.267624846.1661069170.1679881494-1861860341.1652844939
なお、弊社は、法に基づき認定を受けた認定個人情報保護団体の対象事業者です。弊社の個人情報の取扱いに関する苦情、ご相談は、下記団体でもお受けしております。(商品・サービスに関する問合せ先ではございません)
<認定個人情報保護団体の名称および苦情解決の連絡先>
一般社団法人日本情報システム・ユーザー協会(JUAS)
認定個人情報保護団体事務局 苦情相談室
所在地:東京都中央区日本橋堀留町2-4-3 ユニゾ堀留町二丁目ビル8階
電話: 03-3249-4104
受付時間 10:00~16:00(土、日、祝日休み)
以上
【改定履歴】
2023年4月1日制定